4 en 5 september

5 september 2018 - Ojochal, Costa Rica

Hallo allemaal,

De afgelopen 2 dagen ben ik vooral druk bezig geweest met het opstarten van mijn onderzoek. Verder ben ik gister ochtend op een wandeling geweest om de apen populatie in de reserva te monitoren. De apen waren helaas niet te zien, maar we hebben wel inguana's (foto), spinnen, een toekan en een hele hoop andere vogels gezien. De reserva heeft een project waarbij ze samenwerken met inwoners van Ojochal en met de scholen in de buurt om mensen in te lichten over de gevolgen die hun daden op het regenwoud hebben. Vanochtend hebben we dan ook de enorme hoeveelheid plastic op het strand opgeruimd. Daarna hebben we nog even gezwommen en vervolgens was het weer tijd om aan mijn onderzoeksplan te werken. Er wordt verwacht dat deze vrijdag de zeeschildpadden uit het ei gaan komen. Alle nesten worden verplaatst naar een meer beschermde omgeving, omdat de eieren anders gestolen worden of worden weggespoeld door de zee. Zodra ze zijn uitgekomen worden ze dus uitgezet op het strand. Reserva Playa Tortuga heeft een facebook en een instagram pagina waar ze vaak foto's en video's opzetten, dus hier zouden jullie ook kunnen kijken.

1. Familie Diagos:
    6 september 2018
    Wat een geweldige foto’s en goed onderzoek !
    Succes met de zeeschildpadden , hopelijk komen er veel uit 🍀
    Liefs