Paardrijden, steden bezoeken, luiaards, watervallen en een hele hoop baby schildpadden

26 oktober 2018 - Ojochal, Costa Rica

Hallo allemaal,

3 weken geleden ben ik met een paar andere mensen gaan paardrijden bij een ranch hier in de buurt. Het was een prachtig pad dwars door de jungle die uiteindelijk op het strand uitkwam. Hier moest natuurlijk even gegalopeerd worden. Het weekend erop zijn we naar San Isidro gegaan, een stad hier zo'n 2 uur vandaan met de bus. Steden hier zijn vooral erg druk en niet heel mooi, waardoor we de rustige jungle hier nu nog meer waarderen. Op 18 oktober was al vroeg in de ochtend de hele reserva in rep en roer: er was een luiaard met een jong gespot. Dit is best zeldzaam, omdat ze zich hier zelden laten zien. De luiaard zat in een boom vlak naast het pad en zat gezellig met haar jong te eten toen ik er aan kwam. In de middag kwam ik een groep white faced capuchin apen tegen. Op zich niet zo heel bijzonder meer na 2 maanden in de jungle, maar een paar apen lieten wel een heel leuk gedrag zien. Terwijl de hele groep op doorreis was, vonden 2 apen het tijd voor een pauze. Ze gingen elkaar rustig 10 minuten lang ontvlooien, terwijl de rest van de groep al lang uit zicht was. Dit was toch wel heel bijzonder om te zien. Vorig weekend ben ik naar de Nauyaca waterfalls gegaan. Het was een lange, zware weg naar boven en weer terug (waar ik natuurlijk weer mijn enkel verstuikte) maar de watervallen waren het helemaal waard. Toen we eenmaal boven aankwamen, waren we de enige daar. Een uur later waren helaas ook de groepen toeristen geariveerd. Ook zijn er in de afgelopen paar weken weer een aantal nesten uitgekomen, dit blijft toch steeds bijzonder om weer te zien. Een paar weken geleden hebben papa en mama een pakketje opgestuurd. Helaas worden die hier bij de grens aangehouden en is het een heel gedoe om je pakketje te krijgen. De medewerkers daar zitten nu dus waarschijnlijk aan de roze koeken. Kaarten komen als het goed is wel aan, dus voor de geïnteresseerden is dit mijn adres:

Reserva Playa Tortuga

Calle Tortuga

60501 Ojochal (Osa)

Costa Rica

1. Anneke:
    27 oktober 2018
    Weer een leuke ervaring. En lekker over het strand paardgereden geniet van het goede weer hier is de voorspeling sneeuw ⛄️Groetjes 😘
  2. Familie Diagos:
    27 oktober 2018
    Hi Marieke, wat een geweldige foto's en ervaringen maak je daar mee, heel leuk om te zien en te lezen.
    Liefs de Diagos family :)
  3. Bep van Roessel:
    29 oktober 2018
    Goed verslag van al je belevenissen. Wat is het toch een prachtige streek met een heleboel flora en fauna zo dichtbij. Het gaat je goed en zie weer uit naar je volgende foto’s en verslag.
  4. Bep van Roessel:
    13 november 2018
    Bedankt Marieke voor je mooie kaart. Vandaag 12november aangekomen. Was je ook zo dicht in de buurt van die bultrug op de foto toen je hem hebt gezien. Wat een reus. Hier begint het koud te worden en vanmiddag hoorde ik bij de weerberichten dat volgende week er ijs op de sloten zou zijn. XXX Geniet nog maar een tijdje in een warmer klimaat. Bep.