De eerste 3 dagen

3 september 2018 - Ojochal, Costa Rica

Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag ben ik rond 5 uur (1 uur Nederlandse tijd) aangekomen in San José. Na een overnachting in een hotel vlak bij het vliegveld stond er een 5 uur lange busrit op het programma. Rond kwart over 3 zijn we dan eindelijk bij Reserva Playa Tortuga aangekomen. De rest van de dag was het vooral wachten tot het tijd was om te gaan slapen. Op zondagen komt het hele dorp naar het strand voor beach volleybal. De dag is dus vooral op het strand doorgebracht. Vandaag ging de wekker om half 5 om naar het strand te gaan. Elke ochtend wordt er gecontroleerd of er eieren zijn gelegd op het strand. We hebben geen nesten gevonden, maar kwamen wel een groep apen tegen op de weg terug. Hierna zijn we samen met de bewoners bomen gaan planten om het regenwoud weer verder uit te bereiden. Bedankt voor alle leuke reacties en ik ga proberen om minimaal 1 keer per week hier iets op te zetten.

1. Ronnie van Laanen:
    3 september 2018
    Hey Marieke,
    Klinkt goed hoor, en mooie foto’s ook.
    Heb je het naar je zin de eerste dagen, of is het nog wennen?
    Veel plezier tussen de aapjes en de schildpadden😘
  2. Alejandro:
    3 september 2018
    buen marieke! el voleibol es también mi deporte favorito. hacer los monos los saludos
  3. Marieke:
    6 september 2018
    Ja het was nog wel even wennen in het begin, het is hier een stuk warmer en het wordt donker om 6 uur wat nou ook niet echt helpt bij een jetlag. Nu ben ik beter gewend en gaat het goed, maar ik mis iedereen wel natuurlijk.
  4. Margreet van Laanen:
    9 september 2018
    Wat leuk om zo je belevenissen te volgen. De foto’s zien er prachtig uit, alhoewel die aap er niet uitziet alsof hij geaaid wil worden. Ik hoop dat je inmiddels gewend bent aan het dag- en nachtritme daar. Ben benieuwd hoe de schildpaddenredding is gegaan. Groetjes!!